Nejnižší cena za posledních 60 dní: 269 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
The Austrian playwright, novelist, and poet Thomas Bernhard (1931-89) is acknowledged as among the major writers of our times. At once pessimistic and exhilarating, Bernhard's work depicts the corruption of the modern world, the dynamics of totalitarianism, and the interplay of reality and appearance.
In this stunning translation of The Voice Imitator, Bernhard gives us one of his most darkly comic works. A series of parable-like anecdotes-some drawn from newspaper reports, some from conversation, some from hearsay-this satire is both subtle and acerbic. What initially appear to be quaint little stories inevitably indict the sterility and callousness of modern life, not just in urban centers but everywhere. Bernhard presents an ordinary world careening into absurdity and disaster. Politicians, professionals, tourists, civil servants-the usual victims of Bernhard's inspiredThe Austrian playwright, novelist, and poet Thomas Bernhard (1931-89) is acknowledged as among the major writers of our times. At once pessimistic and exhilarating, Bernhard's work depicts the corruption of the modern world, the dynamics of totalitarianism, and the interplay of reality and
Thomas Bernhard is 'one of the masters of contemporary European fiction' (George Steiner); 'one of the century's most gifted writers' (Newsday); 'a virtuoso of rancor and rage' (Bookforum). And although he is favorably compared with Franz Kafka, Samuel Beckett, and Robert Musil, it is only in
'When indefatigable obsession looms large as it does in Thomas Bernhard (and his revered precursor Kafka) the result for the reader is a strange exhilaration and the thrall at being admitted into the mind of a maddened, magical genius.' - Edna O'BrienMid-century
Monografie německého literárního kritika a předního odborníka na život a dílo Thomase Bernharda, jednoho z nejvýraznějších autorů minulého století, jehož dílo je významem srovnatelné s literárním odkazem Beckettovým nebo Joyceovým.Hoell postupuje chronologicky - od roku
Genius.' - Michael HofmannInstead of the book he's meant to write, Rudolph, a Viennese musicologist, produces this dark and grotesquely funny account of small woes writ large, of profound horrors detailed and rehearsed to the point of
Soubor povídek Thomase Bernharda (1931-1989) nastoluje všechna ústřední témata a postupy jeho tvorby: problémviny a trestu, institucionální moci a osudu jedince, tradice moderního myšlení i jeho sebedestrukce.Právě v povídkách se ještě průzračněji odhaluje zvláštní
Ve svém prvním velkém románu, jenž vyšel v roce 1967, odhaluje Thomas Bernhard se svou typickou bezohledností, ironií, ale především prozaickou suverénností úzkostné stránky lidského života, který se často až zákonitě vyjevuje jen jako nevýslovné utrpení. Lékař se synem
V románu Staří mistři (1985) přivádí slavný rakouský spisovatel Thomas Bernhard (1931–1989) takřka k dokonalosti svou literární metodu zobrazení světa. Základní téma celého svého díla – je to komedie? je to tragédie? – rozehrává se sarkasmem a sžíravou kritikou všeho
Během svého téměř desetiletého přátelství s Thomasem Bernhardem se obchodník s realitami Karl Ignaz Hennetmair (*1920), žijící v sedmdesátých letech v bezprostředním sousedství spisovatelova domu v hornorakouském Ohlsdorfu, rozhodl zaznamenávat rozhovory a události Bernhardova
From the age of 21, everything he wrote was shaped by the urgency of a dying man's testament - his witness, the quintessence of his life and knowledge - and where this account of his life ends, his art
Ve svém třetím delším prozaickém díle z roku 1970 představuje Bernhard postavu Konráda a jeho manželku upoutanou na kolečkové křeslo. Konrád před lety zakoupil opuštěnou vápenku kdesi v Rakousku a uchýlil se do ní proto, aby získal klid nezbytný pro sepsání studie o sluchu,
This unabridged text of the complete works of Bernhard Riemann enables German-language readers to examine the great mathematician's revolutionary concepts exactly as he set them down. The collection presents both the 1892 edition of the works, edited by R. Dedekind and H. Weber, and the 1902
Roithamer, a character based on Wittgenstein, has committed suicide having been driven to madness by his own frightening powers of pure thought. We witness the gradual breakdown of a genius ceaselessly compelled to correct and refine his perceptions until the only logical conclusion is the negation
Tři krátké Bernhardovy prózy spojuje společné téma sebetrýznivého požitku lidského údělu. V novele Ungenach (1968) autor rozkrývá motiv dědictví, který z téměř o dvacet lep později zpracoval ve svém vrcholném románu Vyhlazení. Ve světě zachváceném rozpadem se mladý
Not only must he now go back, he must do so as the master of Wolfsegg: and he must decide its fate. The summit of Bernhard's artistic genius - mesmerising, addictive, explosively tragicomic - Extinction is a landmark of post-war
Reissued with stunning artwork by Leanne Shapton and a new afterword by Ben Lerner, Wittgenstein's Nephew is a memento mori of restless genius. It is
Superbly distinctive and provocative.' - New York TimesAn unnamed writer arrives at an 'artistic dinner' hosted by a composer and his society wife: a couple he once admired, but has now come to detest. When the star actor finally arrives, he ushers in an explosive end to the evening that is
It is not enough to hear God's voice-but we must obey. Obedience is a part of the honor we owe to God. Obedience carries in it, the life-blood of religion. Obedience without knowledge is blind, and knowledge without obedience is lame. That is proper obedience-which the Word requires. Our obedience
In a crucial shift within posthumanistic media studies, Bernhard Siegert dissolves the concept of media into a network of operations that reproduce, displace, process, and reflect the distinctions fundamental for a given culture. Cultural Techniques aims to forget our traditional understanding of