Nejnižší cena za posledních 60 dní: 340 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
Tři krátké Bernhardovy prózy spojuje společné téma sebetrýznivého požitku lidského údělu. V novele Ungenach (1968) autor rozkrývá motiv dědictví, který z téměř o dvacet lep později zpracoval ve svém vrcholném románu Vyhlazení. Ve světě zachváceném rozpadem se mladý hrdina v konfrontaci s minulostí pokouší vážně se vypořádat s rozvolňováním hodnot. Raná próza Amras (1964) navíc odkrývá, jak je téma rozpadu u Bernharda velmi těsně spjato s duchem novalisovské romantiky a přírodní filozofie, v níž se život prostupuje se smrtí a melancholie s jasnožrivostí. Dva bratři se na krátkou dobu po sebevraždě rodičů ocitají na hranici života a smrti, v místě, kde se jejich život uzavřel, ale neskončil. V této knize Bernhard mistrovsky využívá neprímého vyprávění, kombinuje prvky deníku, útržky korespondence, aforismy i styl vědeckého pojednání: vše má již jen podobu fragmentu, protože svět se pro oba bratry rozpadl. Také závěrečné Moušlování (1969) je zprávou o zraněném životě a o jednotvárnosti lidské existence. Čtyři muži sde po léta scházejí v hostinci u karet. Ale jednoho večera je zvyk porušen, protože jeden z hráčůse už nedokáže ke hře dostavit. Na jediné situaci Bernhard ukazuje, jak se konvence a všední očekávání pod tíhou a tlakem nevypočitatelné skutečnosti rozpadají, jak se z norem, z nichž se skádá život, náhle bez pravidel rodí katastrofa.
Tři krátké Bernhardovy prózy spojuje společné téma sebetrýznivého požitku lidského údělu. V novele Ungenach (1968) autor rozkrývá motiv dědictví, který z téměř o dvacet lep později zpracoval ve svém vrcholném románu Vyhlazení. Ve světě zachváceném rozpadem se mladý
Monografie německého literárního kritika a předního odborníka na život a dílo Thomase Bernharda, jednoho z nejvýraznějších autorů minulého století, jehož dílo je významem srovnatelné s literárním odkazem Beckettovým nebo Joyceovým.Hoell postupuje chronologicky - od roku
Soubor povídek Thomase Bernharda (1931-1989) nastoluje všechna ústřední témata a postupy jeho tvorby: problémviny a trestu, institucionální moci a osudu jedince, tradice moderního myšlení i jeho sebedestrukce.Právě v povídkách se ještě průzračněji odhaluje zvláštní
Ve svém prvním velkém románu, jenž vyšel v roce 1967, odhaluje Thomas Bernhard se svou typickou bezohledností, ironií, ale především prozaickou suverénností úzkostné stránky lidského života, který se často až zákonitě vyjevuje jen jako nevýslovné utrpení. Lékař se synem
V románu Staří mistři (1985) přivádí slavný rakouský spisovatel Thomas Bernhard (1931–1989) takřka k dokonalosti svou literární metodu zobrazení světa. Základní téma celého svého díla – je to komedie? je to tragédie? – rozehrává se sarkasmem a sžíravou kritikou všeho
Během svého téměř desetiletého přátelství s Thomasem Bernhardem se obchodník s realitami Karl Ignaz Hennetmair (*1920), žijící v sedmdesátých letech v bezprostředním sousedství spisovatelova domu v hornorakouském Ohlsdorfu, rozhodl zaznamenávat rozhovory a události Bernhardova
'When indefatigable obsession looms large as it does in Thomas Bernhard (and his revered precursor Kafka) the result for the reader is a strange exhilaration and the thrall at being admitted into the mind of a maddened, magical genius.' - Edna O'BrienMid-century
The Austrian playwright, novelist, and poet Thomas Bernhard (1931-89) is acknowledged as among the major writers of our times. At once pessimistic and exhilarating, Bernhard's work depicts the corruption of the modern world, the dynamics of totalitarianism, and the interplay of reality and
Thomas Bernhard is 'one of the masters of contemporary European fiction' (George Steiner); 'one of the century's most gifted writers' (Newsday); 'a virtuoso of rancor and rage' (Bookforum). And although he is favorably compared with Franz Kafka, Samuel Beckett, and Robert Musil, it is only in
Ve svém třetím delším prozaickém díle z roku 1970 představuje Bernhard postavu Konráda a jeho manželku upoutanou na kolečkové křeslo. Konrád před lety zakoupil opuštěnou vápenku kdesi v Rakousku a uchýlil se do ní proto, aby získal klid nezbytný pro sepsání studie o sluchu,
Knihou Brány mrazu a jiné prózy se k českým čtenářům po letech vrací Karol Sidon jako vynikající prozaik, který se ve svých textech zabývá závažnými tématy: smyslem života, religiozitou a složitostí lidských vztahů; přitom však jeho prózy nikdy nepostrádají humor
eBook: Zářivé hlubiny a jiné prózy (1916) je soubor povídek. Autoři se zamýšlejí nad svízelemi lásky. Červená povídka je postavena na vyprávění starého šermíře Neriho, který vypráví o nešťastné lásce k jedné krásce. V L'évantail je zřetelný Čapkův zájem o
Román Vyhlazení (Auslöschung, 1986) představuje poslední a vrcholný autorův příspěvek světové literatuře. Rozvíjí zde a k dokonalosti přivádí všechny motivy a prostředky, které prostupují jeho tvorbu odpočátku: kritika všeho a všech – zejména rakouského státu a
Delší i krátké povídky plné humoru i napětí, kuriozit i sebeironie, epistolární prózy, prózy žánrově jen obtížně zařaditelné, ale i pár fejetonů - to vše najdete v nové knížce Jana Velíška. Především se tu ale setkáte s živou, vytříbenou češtinou, hlásící se
Dielo jedného z najvýraznejších autorov rakúskej literárnej scény nie je ani nášmu čitateľovi neznáme. Jeho tvorba je čo do žánrov naozaj pestrá – básnické zbierky, romány, divadelné a rozhlasové hry. Scenéria diela je umiestnená do čias konca 2. svetovej vojny
Roithamer, a character based on Wittgenstein, has committed suicide having been driven to madness by his own frightening powers of pure thought. We witness the gradual breakdown of a genius ceaselessly compelled to correct and refine his perceptions until the only logical conclusion is the negation
Rozsáhlý soubor próz básníka, esejisty a překladatele Petra Krále (*1941) z let 1959-2004 shrnuje povídky, básně v próze, snová vyprávění a úvahy
Genius.' - Michael HofmannInstead of the book he's meant to write, Rudolph, a Viennese musicologist, produces this dark and grotesquely funny account of small woes writ large, of profound horrors detailed and rehearsed to the point of
Soubor Bernhardových nejranějších povídek - většinou novinových příspěvků z let 1950-1956 - je poprvé takto souhrnně představen čtenářům. Vnuk spisovatele Johannese Freumbichlera (1881-1949) se v těchto textech projevuje jako dědečkův 'imitátor hlasů'. Literární