Nejnižší cena za posledních 60 dní: 161 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
There are probably not many readers who would cherish their memories of writing a description at school… Nevertheless, hardly anyone would deny that we cannot do without descriptions in everyday face-to-face dialogues - though only a few of us may be able to reflect on the process of describing, and to judge to what extent it is influenced by the circumstances surrounding communication. The essay on 'absent description' by Jana Hoffmannová provides an insight into everyday speech, as well as an opportunity for linguistic self-reflection. Linguistics is only one of the disciplines present in this volume: nine representatives of various fields of research and theories are brought together here to discuss the issue of description: analytic philosophy and fictionality theory, linguistics and literary history, art history and intermedia theory. Petr Koťátko discusses the relationship between the communicational functions of descriptions and their function in the structure of fictional worlds of literature. While he employs realist descriptions to illustrate the limits of their identificatory work, various descriptive modes provide a parameter for Ivana Taranenková to pursue the development of realist writing. Hardly any reader will doubt the fact that every fiction has its own more or less overt (or covert) narrator. Nevertheless, it remains to be proved whether there is a corresponding 'descriptor' in descriptions: an attempt at doing so in the context of Czech fiction is made by Stanislava Fedrová. The possibilities of employing descriptive forms as a tool of poetics (be it the historical or the intermedia one) are put to the test by Zdeněk Hrbata (in his interpretation of the generic schemes underlying Gautier's novel Le Capitaine Fracasse, and Emma Tornborg, who focuses on poetic ekphrasis.
There are probably not many readers who would cherish their memories of writing a description at school… Nevertheless, hardly anyone would deny that we cannot do without descriptions in everyday face-to-face dialogues - though only a few of us may be able to reflect on the process of describing,
Na popis jako slohový úkol ve škole možná leckdo nevzpomíná rád. Přesto nejspíš nepopře, že jej často potřebujeme i v každodenních hovorech. Málokdo z nás si ovšem uvědomuje, jak vlastně běžně popisujeme a jak velkou roli při tom hrají okolnosti komunikace. Sondu do
Kolektivní monografie je prvním soustavnějším průzkumem vlastností českého vyprávění v průřezu žánrovým polem a několika desetiletími 19. století. Její metodologie - diachronní poetika vyprávění - odpovídá na jeden z požadavků současné naratologie: totiž respektovat
Čtenář Toma Jonese se ocitá v nebezpečí, že si 'srazí vaz vinou jistého popisu', vypravěč jej však ujistí, že tomu šťastně unikne: Fieldingův čtenář se zaraduje, leckterý jiný možná usoudí, že mu takové riziko nehrozí, protože popisy stejně přeskakuje. Autorky
Rozšířené a přepracované vydání jedné z nejdůležitějších encyklopedických příruček humanitních věd. Sto tři hesel představuje vědecké koncepce, které zásadně ovlivnily myšlení o literatuře ve 20. století. Vybrána byla jak díla kanonická, ale stále diskutovaná a
Studie v tomto svazku spojil záměr vyjádřit vděk fascinující spisovatelce a uznání originální literární teoretičce. Někteří z přispěvatelů se proto rozhodli rozvinout intenzivní čtenářskou zkušenost v interpretaci autorčiných románů; jejich stati jsou sdruženy hlavně
Hrdina proslulého Lodgeova univerzitního románu Morris Zapp tvrdí, že vědecké konference jsou tu proto, aby udržovaly akademický provoz a poskytovaly příležitost k zábavným setkáním. Otevřené společenství začínajících bohemistů a slovakistů z Čech, Slovenska, Polska a
Intermedialita je dnes módní metoda, zatímco poetika poněkud vyšla z módy. Právě tyto dva přístupy však spoluautoři publikace organicky sklenují ve zkoumání příběhu, jak se realizuje v jednotlivých uměních a médiích nebo v jejich vzájemných vazbách. Sledují tak
Kniha Jedlička se narodila:Pojď s tukoni oslavit narození zimní jedličkyVšechna mláďátka v lese se rodí na jaře nebo v létě. I malé jedličky. Ovšem jedna zvláštní jedlička vyroste až v zimě. A nikdy se dopředu neví, na kterém místě v lese to bude. Najít ji dokáže
Audiokniha: 18. února 1923 se narodil Antonín Jedlička, kterého všechny děti od konce 40 let minulého století znaly jako Strýčka Jedličku po dalších 40 let. | Antonín Jedlička kdysi vstoupil do světa umění jako člen dětských rozhlasových souborů, byl zpěvákem i filmovým a
Katalog k výstavě Jan Jedlička plánované od 28. 4. 2021 v 2. patře Městské knihovny v Praze. Jan Jedlička je malířem, kreslířem, grafikem, fotografem a filmařem, ale také chodcem, pozorovatelem a médiem. Jeho obrazy jsou především záznamem toho, co prožívá při chůzi
Život a dílo zakladatele Jedličkova ústavu | Rudolf Tomáš Jedlička (1869 Lysá nad Labem – 1926 Nový Svět) – průkopník moderního lékařství, chirurg, zakladatel samostatné rentgenologie a radiologie a léčebné rehabilitace. Většina lidí má jeho jméno spojeno především s
Audiokniha: 8. února 1923 se narodil Antonín Jedlička, kterého všechny děti od konce 40 let minulého století znaly jako Strýčka Jedličku po dalších 40let. | Antonín Jedlička kdysi vstoupil do světa umění jako člen dětských rozhlasových souborů, byl zpěvákem i filmovým a
Audiokniha: Zábavný pořad pro děti
Vánoční příběh z pera osvědčené autorky dětských knih o skřítkovi, kterého si rodina Mráčkových donesla domů spolu s vánočním stromečkem. A děti mu daly jméno Jedlička. Nejen proto, že se k nim dostal s vánoční jedličkou, ale také proto, že je to náramný jedlík. A
Další sbírka brněnského básníka a malíře. Quirin Jedlička je od narození pohybově hendikepován. Přestože vystudoval VUT a je inženýrem, nemůže při své křehké konstituci povolání takového druhu vykonávat. Protože pochází z umělecké rodiny (otec je malíř, bratr
Prozaik a esejista Josef Jedlička, autor novely Kde život náš je v půli se svou poutí a románu Krev není voda, psal v 50. a na počátku 60. let po dobu více než dvanácti let dopisy svému staršímu příteli Václavu Wildovi. Své dopisy psal - při vší osobní naléhavosti -
Již dvakrát zachránil brusič Willy Walter planetu před katastrofou. Ale pořád to nestačí. Místo aby odpočíval a užíval si slávy, musí se pustit do boje s roboty, kteří se vymkli kontrole. Pochopitelně v tom má prsty Gigapočítač Karel, známý pletichář. Willy znovu musí
eBook: Když se řekne beton, zní to bezpečně a solidně. Ani opravdu velké množství betonu člověka nevyděsí. Miliony tun betonu ve vesmíru nedaleko naší planety vás také o spánek nepřipraví. Ale co když se ta obrovská hmota začne pohybovat k Zemi? Hrozí zánik celého
Audiokniha: Vyprávění oblíbeného strýčka Jedličky o meluzínce Mince, kohoutím zápase a nakonec o uplakaném krokodýlovi
Když se řekne beton, zní to bezpečně a solidně. Ani opravdu velké množství betonu člověka nevyděsí. Miliony tun betonu ve vesmíru nedaleko naší planety vás také o spánek nepřipraví. Ale co když se ta obrovská hmota začne pohybovat k Zemi? Hrozí zánik celého lidstva. Osudy
eBook: Parta kluků se rozhodla vydat do sousední čtvrti vypátrat tajemství jakéhosi tajemného hrnce. Do Sténadel však mají Tichostraníci vstup zakázán. Chlapci tam však chtějí stůj co stůj. Proto musí jít tajně, v přestrojení. Hned po vstupu do Sténadel zjišťují chlapci,
Kniha Parta z Tiché strany:Parta kluku se rozhodla vydat do sousední čtvrti vypátrat tajemství jakéhosi tajemného hrnce. Do Sténadel však mají Tichostraníci vstup zakázán. Chlapci tam však chtějí stůj co stůj. Proto musí jít tajně, v přestrojení. Hned po vstupu do Sténadel
Build a Believable World How essential is setting to a story? How much description is too much? In what ways do details and setting tie into plot and character development? How can you use setting and description to add depth to your story? You can find all the answers you need in Write Great