Nejnižší cena za posledních 45 dní: 178 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
Žádný 'profesionál' si ani v dnešní, technicky vyspělé době nedovolí podceňovat moře, nebezpečí na moři, různé nevysvětlitelné jevy při plavbách a i různé vlastní pocity, které se Vám po létech služby jako by snažily něco naznačit. V oděsské námořní akademii nás učili, že když nemáme jistotu, tak vždy se máme považovat za ohrožené a dle toho jednat. To znamená, že i když na lodi máme GPS, vždy určovat polohu ještě jinými nezávislými způsoby - jak terestrickými, tak i astronomickými. Slunce, hvězdy - ty nikdy v historii nezklamaly a nezklamou. Nebezpečí z moře hrozí vždy - a nezáleží na tom, jestli plujete na letadlové lodi, křižníku, obchodní lodi a nebo na jachtě, která má ponor třeba pouze jeden metr. Může se stát cokoliv. Může se poškodit GPS, i když třeba máme ještě jednu náhradní, a to z jakýchkoliv nepředvídatelných příčin. Může se poškodit radar. Může se poškodit propojení GPS a radaru. Nám se jednou stalo při vyplouvání z přístavu Rijeka v noci, že z ničeho nic přestal pracovat gyrokompas. Ihned se změnilo zobrazení na radaru. Než se člověk zorientoval, mohlo dojít ke katastrofě, protože se měl měnit kurs. Tady pomohlo ihned vyběhnout na horní palubu a určit polohu podle náměrů z magnetického kompasu. Tím chci říci, že i v dnešní době je nutné znát klasické způsoby navigace a astronavigace. A co je důležité - mít vše 'zažité'. Tedy je nutné mít na lodi (jachtě) sextant, chronometr, stopky, Nautical Almanac a námořní tabulky. Doporučuji mít nějaké univerzální - jako třeba Norie's Nautical Tables. kpt. Ing. Jiří Konár
Produkt Námořní astronavigace - Jiří Konár popisuje EAN kód 9788086930992.
Kategorie | Knihy |
EAN | 9788086930992 |
Žádný 'profesionál' si ani v dnešní, technicky vyspělé době nedovolí podceňovat moře, nebezpečí na moři, různé nevysvětlitelné jevy při plavbách a i různé vlastní pocity, které se Vám po létech služby jako by snažily něco naznačit. V oděsské námořní akademii nás
Lodní modelář a popularizátor československé námořní plavby Jiří Žižka společně se svým kamarádem a bývalým námořníkem Vlastislavem Ringlem odhalují v této knize tajemství lodi 'MARCOR BULK l', kotvící v holandském přístavu Rotterdam. Seznamuje čtenáře s úžasnou
Úspěšný a dnes rozebraný titul Padesát let československé námořní plavby, vydaný nakladatelstvím Mare-Czech v roce 2009, autor radikálně přepracoval a doplnil - tak vzniknul zcela nový titul zachycující od nesmělých začátků až po smutný konec 'Století československé
Ne každému se splní jeho klukovská touha. Jiřímu Vernerovi se to povedlo. Stal se námořníkem. Začal od píky, vystudoval Vysokou námořní školu v Oděse, postupoval ve funkcích a nakonec se stal jedním ze zhruba 140 velitelů Československé námořní plavby – kapitánem dálné
První díl kuchařské trilogie o naší námořní plavbě. Váženej čtenáři, vítej na stránkách vzpomínání na šťastný léta mýho života. Tedy, aspoň jeho podstatnou část. Předesílám laskavýmu čtenáři, že je kniha psaná v nespisovný češtině a v námořnickým
Druhý díl kuchařské trilogie o naší námořní plavbě. Váženej čtenáři, vítej na stránkách vzpomínání na šťastný léta mýho života. Tedy, aspoň jeho podstatnou část. Předesílám laskavýmu čtenáři, že je kniha psaná v nespisovný češtině a v námořnickým
Závěrečný, třetí díl kuchařské trilogie o naši námořní plavbě. Váženej čtenáři, vítej na stránkách vzpomínání na šťastný léta mýho života. Tedy, aspoň jeho podstatnou část. Předesílám laskavýmu čtenáři, že je kniha psaná v nespisovný češtině a v
Se jménem křižníku Zenta se čtenář v dnešní námořní literatuře setkává jen zřídka. Jeho potopení před sto lety, tehdy ještě za c. a k. monarchie, bylo označováno za tragedii, ale dnes se zmiňuje spíše jen jako úvodní episoda ze začátku 1. světové války. Toto je
Námořnímu kapitánovi Václavu Bourovi se lodě staly osudem. Knížka 'Na mořích jsou cesty tvé...' ho natolik ovlivnila, že šel za tímto skoro nesplnitelným cílem. Absolvoval Vyšší průmyslovou školu v Děčíně, obor vodní dopravy. Po maturitě nastoupil jako plavčík na starou
Knížka psaná s hlubokou znalostí prostředí námořních lodí, na kterých se autor plavil, přináší vtipné, humorné líčení pracovních zážitků, návštěv přístavů i nejrůznějších příhod, spojených se životem na moři. Stejně jako ve všech profesích v továrnách,
Moře příběhů - příběhy moře rozhovory Andrey Vernerové s veterány československé námořní plavby Jakubem Freyem, Olegem Harnou, Jaroslavem Putnou, Oldřichem Černíkem, Václavem Kotrbatým a Jiřím Vernerem. Třebaže jsme vnitrozemský stát, po desítky, ba stovky let jsme měli
První svazek nové edice 'Lodě a napětí' obsahuje dva detektivní příběhy z prostředí naší námořní plavby - příběh z lodi Jizera 'Kolik stojí život' a příběh z lodi Rokytka 'Na lodi se neťuká'. Jak ale autorka Andrea Vernerová sama podotýká: 'Jediné, co neodpovídá
Kriminální román 'Čekan' je druhým dílem 'vojenské trilogie z doby pozdního socialismu v ČSSR' a velmi těsně navazuje na první díl 'Přijímač'. Z hlediska žánru se jedná o čistokrevnou detektivku, jejíž významná část se však odehrává v téměř neuvěřitelném
Román 'Stmívání na východě' je třetím dílem vojenské trilogie z doby pozdního socialismu v ČSSR, dějově navazuje na první díl 'Přijímač'. Odsud již víte, že skupina deseti absolventů se díky šikovnému manévru dostala během jednoho dne z neblaze proslulého útvaru v
Ve Sborníku 2023 najdete příspěvky - Ing. Jiří Mareš: Historie změn pojmenování-označování plavidel podniku ČSPLO, aneb kam se rozplynula jedna z největších říčních flotil středoevropského rejdařství; Ing. Martin Klein: Vodní cesta Rýn-Mohan-Dunaj, plavební kanál
Knížka mohla vzniknout jen díky souhře šťastných okolností. Autor vzpomínek, vysloužilý rakousko-uherský námořník Čeněk Vrba (1888-1968), by se jistě divil, že dostaly právě tuto podobu. Rád své příběhy, které sám nazýval 'povídačkami', vyprávěl a inspiroval tak
Červená pěticípá hvězda v bílém kruhu, umístěném v modrém pruhu na žlutém komínu. To byl znak Československé námořní plavby, pod nímž se naše lodě na světových mořích a oceánech plavily téměř pět desítek let. Dnes už se bohužel toto logo silné vnitrozemské
Námořnické začátky na lodích Schwarzenberg, Albatros, Nautilus a Arcivévoda Bedřich Vzpomínky Františka Ošance, komentované Jiřím Ošancem. V pozůstalosti Františka Ošance (1887-1951), rodáka z Kateřinek u Opavy, se dochovaly nedokončené paměti, v nichž stačil popsat kromě
Uteklo už více jak čtvrt století od symbolické plavby sovětské plachetnice Družba na cestě z Oděsy do Bombaje a zpět. A já byl tehdy členem její posádky. Nicméně, teprve až nyní jsem se rozhodl o této dobrodružné plavbě zveřejnit svoje vzpomínky, podepřené záznamy z