Nejnižší cena za posledních 45 dní: 260 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
Karel Štědrý (1985) si od studií na pražské VŠUP v ateliéru malby Stanislava Diviše vypracoval svůj nezaměnitelný a dobře rozpoznatelný rukopis s výraznou barevností a plastičností, jeho obrazy vytvářejí dojem, že vystupují ven z plátna. Nejprve to byly stylizované figury, například tanečníci jeho oblíbeného breakdance, později přešel do polohy abstrakce a geometrie. O své tvůrčí metodě autor říká: 'Proces vzniku obrazu probíhá následujícím způsobem - nejdříve si zvolím geometrický vzorec, který mi slouží jako vodítko pro následně vytvořenou skicu. Geometrický vzorec si nejprve vymodeluju z dětské modelovací hmoty, vytvořenou předlohu přenesu na papír, nafotím, foto upravím a hotovou skicu přenesu na obraz.' Karel Štědrý se profiluje jako přemýšlivý a odvážný kolorista, který se odkazuje ke geometrické abstrakci i k velkoměstskému sprejerskému gestu. Texty autorů dostávají Štědrého obrazy do souvislostí, grafická úprava pak razantně naznačuje nové možnosti literatury o umění.
Produkt Karel Štědrý - Jiří Přibáň, Martin Dostál popisuje EAN kód 9788074670237.
Kategorie | Knihy |
EAN | 9788074670237 |
Karel Štědrý (1985) si od studií na pražské VŠUP v ateliéru malby Stanislava Diviše vypracoval svůj nezaměnitelný a dobře rozpoznatelný rukopis s výraznou barevností a plastičností, jeho obrazy vytvářejí dojem, že vystupují ven z plátna. Nejprve to byly stylizované figury,
Nakladatelství Arbor vitae vydalo monografickou publikaci Petra Nikla, představující více jak dvě desetiletí jeho tvorby. Nedílnou součástí knihy je autorský text umělce. Tématem času v Niklově díle se v knize zabývají Radek Wohlmuth a Jiří Přibáň. Specifickou grafickou
Dílo Karla Těšínského (1926-2005) dosud nebylo podrobeno detailnějšímu zpracování a stále čeká na objevení odbornou i laickou veřejností. Autor patří k silné generaci umělců, jejichž uvažování, v poválečných poměrech, stálo v opozici vůči oficiálním výtvarným
Martin Mainer (1959) je jednou z nejvýraznějších osobností současné české malby. Jeho tvorbu charakterizuje nespoutanost interpretační fantazie s níž ustavuje pevné centrum a mnohovýznamové okraje tématu, virtuózní klasická malířská technika světelné malby s iluzivními
Jiří Jílovský (1884 - 1958) vstoupil do profesionálního života po ukončení pražské akademie v roce 1908, kdy se ve skupině Jung-Prag zaujal místo Richarda Teschnera.Mimo knižní úpravy byl autorem ex-libris, u kterého se řadí mezi zakladatele žánru, jako takového. Byl
Monografická publikace, představující výběr z více jak dvacetiletého malířského díla Martina Gerboce (1971), odkazuje ve svém názvu ke knize Arthura Rimbauda Une saison en enfer a podobně jako v poezii prokletého básníka kontrastuje krása a ošklivost, v Gerbocově díle stojí
Jiří Balcar (1929-1968) patřil do okruhu teoretika Jindřicha Chalupeckého, koncem padesátých let byl jedním z průkopníků české poválečné abstrakce a kaligrafie, po návratu z několikaměsíčního tvůrčího pobytu v USA (1964) se jako jeden z prvních českých umělců obrátil
Až dosud se zdálo, že raná vrstva koláží Jiřího Koláře (1914-2002) je rozptýlena v nedohledatelných sbírkách doma i v zahraničí, je obtížně přístupná a její přibližnou podobu můžeme poznat jen díky několika málo uchovaným kolážím a publikovaným reprodukcím. O to
Katalog malíře Jiřího Petrboka (1962), vedoucího ateliéru kresby na Akademii výtvarného umění, odkazuje zejména na výstavu 'Hell3 JDC Revisited, 1998-2015', která mapovala jeho odkazy a reflexe na tvorbu Dina a Jakea Chapmanových (jejich dílo bylo reprezentativně představeno na
Kříže v krajině jsou často to jediné, co přežilo války, režimy, přesídlování obyvatel. Mnohdy je ani nevnímáme, jsou pro nás přirozenou součástí krajiny. Místa spočinutí, odpočinku a kontemplace, orientační body v krajině, nadčasové objekty spoluvytvářející
Dvojice knih spojených známkovou perforací Před půlnocí je podobně jako předchozí Kubátova kniha Je večer, vypusťte čerta! určena dětem a potažmo všem, kdo přistoupí na jeho hru. Ilustrace jsou koláže z vytrhaných barevných papírů, jakási prapodivná zvířátka, provází
Poetický deník o putování po Toskánsku, kraji takových mistrů renesanční fresky jako byli Fra Angelico a Giotto, v sobě propojuje básnický text a krajinou inspirovaný obraz
Název Antimodernisté není spekulativní, vyjadřuje jen prostý fakt, konstatování, že v logické posloupnosti existovali nejdříve modernisté a teprve po nich antimodernisté. Neexistovaly dvě skupiny, ale pouze jednotlivci, osobnosti více či méně výrazné - umělci, jejichž tvorba
Jiří John (1923–1972) se na umělecké scéně začal prosazovat v druhé polovině padesátých let. Navázal na tradice moderní české malby, spřízněnce si našel i v umění evropském, hlavně francouzském a italském, ale každý podnět u něho procházel od počátku filtrem
Kniha Mentis oculis se zabývá stěžejními tématy malířského a teoretického díla Františka Kupky (1871-1957), který jako jeden z prvých umělců na světě zavrhl napodobení vnější reality. Rozvinul vlastní pojmosloví, související s přechodem předmětného umění do
Sbírka Roberta Runtáka zaujímá svým rozsahem i tím, jak je založena, výjimečné místo na výtvarné scéně, a to nejen v českém, ale i ve středoevropském prostoru. Zahrnuje prestižní výběr současného českého umění doplněný o reprezentativní přesahy do minulosti,
Páteří knihy je rozhovor Otto M. Urbana s malířem a grafikem Janem Hískem o skutečnostech citlivých, hlubokých i faktických ve své podstatě. Obrazový doprovod je soustředěn na jeho obrazy a kresby z posledních dvou let, ve kterých nalézáme pozoruhodné napětí, tvary a barvy
Pojem hieroglyf nabyl v 19. století na výrazné mnohoznačnosti. Zbavil se souvislosti se svým původním smyslem: psalo se o alegorickém hieroglyfu, o snovém hieroglyfu, o společenském hieroglyfu. Hieroglyf se změnil v metaforu pro vnitřní obraz a vnitřní model, používanou i na
Básník Jiří Karásek ze Lvovic (1871-1951), významný představitel české dekadence, proslul rovněž jako sběratel výtvarného umění. Publikace ho však představuje jako nevšedního sběratele knih a zakladatele mimořádně pestré a cenné knihovny. V pěti studiích přibližuje
Kniha představuje karikaturu a další projevy humoru i satiry zejména v jejich vizuální podobě během 'dlouhého 19. století'. Naznačuje historické kořeny karikatury a sleduje její vývoj i souvislost s příbuznými obory - od optických hříček, fyziognomických a pantomimických
Antologie Jak odlesk měsíce v jezeře. Česká teorie a kritika umění v genderových souvislostech, 1865-1945 se věnuje roli genderu v české umělecké teorii a kritice od druhé poloviny 19. století do konce druhé světové války. Mapuje dobu, kdy se v českých zemích postupně rodila
Malířské a kreslířské dílo Vlasty Vostřebalové Fischerové (1898-1963) bylo omezeno necelými dvaceti lety aktivní tvůrčí činnosti, ale na české meziválečné scéně patřilo k nejosobitějším projevům 'nových realismů'. Autorka vycházela z epické dramatičnosti