Nejnižší cena za posledních 45 dní: 178 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
Autorem 'poznámek o herectví' je docent Josef Vinař (1934 - 2015), pedagog, psycholog a teatrolog, spojený především s působením na pražské DAMU. Josef Vinař byl zároveň i výraznou osobností českého amatérského divadla, kde se angažoval v dobách normalizace, v čase zákazu pedagogického povolání a publikování. Kniha je záznamem přemýšlení tohoto významného českého divadelního pedagoga o herectví a o jeho pedagogice, přináší portrét Josefa Vinaře jako divadelního inspirátora, hybatele a učitele a ukazuje jej takového, jaký byl - jako divadelníka situovaného mezi tvorbu a její teorii. Jádrem knihy je pokračování jeho díla Elementy herectví v podobě jakési rozpravy s původním dílem, která je doplněna dalšími Vinařovými pozdními pracemi o herectví a předmluvou prof. Jana Vedrala.
Produkt Herec je svou vlastní možností - Josef Vinař označuje EAN kód 9788088217053.
Kategorie | Knihy |
EAN | 9788088217053 |
Autorem 'poznámek o herectví' je docent Josef Vinař (1934 - 2015), pedagog, psycholog a teatrolog, spojený především s působením na pražské DAMU. Josef Vinař byl zároveň i výraznou osobností českého amatérského divadla, kde se angažoval v dobách normalizace, v čase zákazu
umunského původu vznikla z úvah zakládajících se na jeho vlastních zážitcích a prožitcích coby diváka, kritika a divadelního teoretika a soustředí se na herectví posledních desetiletí (od konce druhé světové války po dnešek) a na fenomén výjimečných herců, herců
Středověký japonský herec, dramatik a divadelní principál Zeami Motokijo (1363-1443) sepsal během první třetiny 15. století řadu traktátů týkajících se herecké práce v divadle nó a hodnocení estetických kvalit představení. Podle Zeamiho lze podstatu vyjádřit jen tím
Osobně laděný portrét jednoho z našich největších houslistů. Autorovými slovy: „Předkládám tak zvídavému čtenáři určité události, fakta a informace, které mohou poodhalit osobnost umělce, jenž je dnes už mnohými vnímán jako legenda a jinými jako živý příklad
Jak se dívat na svět, na život, na události, na situace a na lidské konání? - Jako na divadlo. A proč ne? Zvolil jsem sice přístup prostřednictvím metafory performance, ale jsem si vědom, že na řadu jevů, příznivci dramatismu nazíraných prizmatem divadla či performance, se dá
V roce 1985 bylo v Brazílii nalezeno tělo Josefa Mengeleho, jednoho z posledních nacistických zločinců, kteří byli stále na svobodě. Studie autorů Thomase Keenana a Eyala Weizmana popisuje, jak identifikace Mengeleho ostatků otevřela cestu k vyšetřování válečných zločinů,
Autor úspěšné Scénologie krajiny, která vyšla jako 5. svazek malé řady edice Disk a otevřela téma scénologie životního prostředí či životního prostoru člověka, chce tentokrát porozumět tomu, čemu se říká předvádět se, hrát to na někoho, předstírat, klamat, čemu se
Podstatu úsilí našeho předního - a dnes tak opomíjeného - divadelníka první poloviny 19. století (1808-1856) tvoří formování divadla a herectví pomocí psaných textů a v konfrontaci s těmito texty; to na jedné straně, a na druhé straně vliv herců či hereček a herectví na
Autor - královéhradecký patriot - věnoval svou knihu nejen výstižnému zmapování dlouhé divadelní tradice města, sahající až do středověku, ale zejména současnosti: Každoročně žije město festivalem Divadlo evropských regionů a jeho Open Air programem, při kterém se
Text je určen především posluchačům katedry střihové skladby. Zabývá se přehledem vývoje výroby televizních pořadů, vývojem a sestřihem magnetického záznamu televizního signálu na pásek, sekvencemi barevných kompozitních signálů, řízením záznamových strojů,
Jádro této knihy vychází z práce na grantu Alfréd Radok - filmař a zakladatel Laterny magiky, která bohužel pro tragickou smrt Jiřího Cieslara nebyla dokončena v plánované podobě. Sborník je pokusem shrnout vše, co bylo uděláno ať jde o publikované i nepublikované texty
K čemu se vlastně filmařovi hodí zvukař? Jaká je úloha zvuku při natáčení? A při přípravách? A v postprodukci? A jak to, že ten samý zvukař někdy dodá perfektně čistý zvuk a jindy ne? A proč by měli zvuk řešit i tvůrci - nezvukaři? Co je potřeba zajistit, aby zvuková
Zkušený psycholog při zkoumání scénické - a především herecké - tvorby - využívá nástrojů vlastní profese, aby mohl z pozice scénologie zaměřené na scénické projevy v umění i v každodenním životě analyzovat klíčové problémy: spoluprožívání okolního dění za