Nejnižší cena za posledních 45 dní: 160 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
Kniha Česká škola neexistuje přináší jedinečný pohled na Československo očima cizince, který v Praze prožil jedno z nejdůležitějších období svého života. Goran Markovi? (*1946), velká osobnost jugoslávské, resp. srbské kinematografie, studoval režii na FAMU v druhé polovině šedesátých let. Několik let po absolutoriu sepsal reflexi období, které bylo výjimečné nejen pro něj, ale i pro jeho druhou vlast. Autor komentuje každodennost socialistické společnosti i rozhodující úsek československých dějin kulminující v roce 1968. Ve stejné době zažívala období své největší slávy filmová fakulta, když na ní do počátku normalizace vyučovali například spisovatel Milan Kundera nebo režisér Elmar Klos. Mimořádné ovzduší přineslo mimo jiné i zvýšení počtu zahraničních zájemců o studium. Mezi nimi tvořili významnou skupinu studenti z Jugoslávie. Jejich 'podezřelá' přítomnost vyvolávala řadu nečekaných situací. Popis těchto peripetií se v Markovi?ově podání mísí se zábavnými historkami ze života mladého muže. První české vydání je rozšířeno o trefnou předmluvu autorova pražského spolužáka, filmaře Rajka Grli?e. Text knihy, sepsaný před více než čtyřiceti lety, významně aktualizuje také rozsáhlý rozhovor. Dosud aktivní režisér, scenárista a dramatik v něm líčí svou uměleckou dráhu i politickou situaci v zemích bývalé Jugoslávie.
Produkt Česká škola neexistuje - Goran Markovič je označen EAN kódem 9788073315276.
Kategorie | Knihy |
EAN | 9788073315276 |
Kniha Česká škola neexistuje přináší jedinečný pohled na Československo očima cizince, který v Praze prožil jedno z nejdůležitějších období svého života. Goran Markovi? (*1946), velká osobnost jugoslávské, resp. srbské kinematografie, studoval režii na FAMU v druhé
Katedra střihové skladby na pražské FAMU se spolu se svými pedagogy a absolventy stala kolébkou teorie a pedagogiky střihové skladby v Československé republice. Vychovala velké množství tvůrčích osobností (Drahomíra Vihanová, Josef Valušiak, Alois Fišárek, Jiří Brožek, Jan
Jan Kühn patří k zásadním představitelům české sbormistrovské školy, který položil základy modernímu profesionálnímu sborovému zpěvu u nás. Vůbec první monografie o této osobnosti představí nejen Kühnův životopis, ale především jeho sborovou práci, která je
Jan Bernard v letech, z nichž pochází většina textů v knize, náležel v českém prostředí bezpochyby k nejvýznamnějším filmovým kritikům a teoretikům - jeho erudované články, pedagogická a lektorská činnost ovlivnily nemálo diváků, stejně jako filmových odborníků a
Tyl - Hálek - Adámek - Vrchlický - Jirásek - Mrštíci - Preissová - Hilbert - Kvapil - Dyk - Mahen - Čapek - Medek - Langer - Topol ad.: Česká dramatika funguje v předkládané studii nejenom v přísném smyslu jistého uměleckého žánru, ale poukazuje současně k české historii
Lucie Králová přináší unikátní kritickou reflexi vnitřního života České televize v oblasti dramaturgie dokumentárního filmu. Ukazuje, jak aktéři v televizi chápou dramaturgii a žánr, jaké představy mají o divácích i autorech a jak 'rozumějí televizi'. ČT zároveň
Musical Kinetics je reprezentativním dokumentem toho, jak se v českém prostředí v minulých desetiletích přistupovalo k pojetí a výzkumu hudebního času. Východiskem teoretického uchopení kinetických jevů je princip hierarchie tak, jak jej formuloval koncem šedesátých let Karel
Soubor divadelních kritik významného představitele české literární kritiky Václava Tilleho (1867-1937), který autor sám koncipoval pro knižní vydání. Z rozsáhlého Tilleho divadelněkritického díla jde zřejmě o tu nejdůležitější část, a to vzhledem k období, kterého se
Kniha obsahuje moderní český překlad Rejchova raného spisu O novém systému fugy, jenž je teoretickým zdůvodněním autorova zásadního kontrapunktického cyklu 36 fug pro klavír (tento cyklus můžeme s ohledem na rozsah i obsah zařadit mezi klíčová díla, jakými jsou oba díly
Bohuslav Martinů, jeden z nejvýraznějších představitelů české hudební tvorby, se v mládí připravoval na dráhu profesionálního houslisty a i když nedosáhl v tomto oboru mimořádných úspěchů, zůstal houslím věrný. Původní studie Gabriely Kubátové přináší analytický
Nová edice klíčového a průkopnického díla české teatrologie, ve kterém Otakar Zich vytvořil první ucelenou teorii divadla. Je zde vymezen sám pojem dramatické umění a dále stěžejní kategorie jako princip dramatičnosti, dramatická postava, dramatický děj, divadelní scéna,
Co spojuje Jindřicha Mošnu, Vlastu Buriana, Voskovce a Wericha či Huga Haase s Natašou Gollovou? Slovem komediant se v běžném vyjadřování označuje někdo, jehož přítomné jednání není třeba brát příliš vážně; spíš než aby závazně jednal, jenom šaškuje. Divadelní