Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
Stíhací letoun Su-27 byl v době svého vzniku synonymem technologického vzestupu vojenského leteckého průmyslu SSSR. Zásadní pokrok ve znalostech aerodynamiky, nová generace avioniky i senzorů a navýšení výkonů dané novou generací motorů umožnily sestrojit letoun, který výrazně rozšiřoval letovou obálku stíhacího typu a výrazně překonával své západní soupeře. Jen málo proudových letounů se může pochlubit tím, že jsou po nich či po jejich letcích pojmenovány akrobatické manévry. U Su-27 k tomu ale došlo, protože manévry jako je tzv. Pugačevova kobra byly natolik nové a vzdálené letové obálce konkurenčních typů, že si tuto poctu vysloužily. Schopnosti letounu, pro nějž byly vyvinuty i speciální palubní systémy a řízená výzbroj, překonávaly rané verze prakticky všech západních typů. Jenže i přes svou pokrokovost se u Su-27 projevila i některá negativa včetně exponenciálně rostoucí jednotkové ceny ve srovnání s předchozí generací. Proto byl Su-27 do služby sovětského letectva zařazen v početně omezeném množství neporovnatelném s předchozí generací a pro svou technologickou nadčasovost i vysokou cenu nestihl být do okamžiku rozpadu SSSR exportován. O to bohatší měl ale kariéru po rozpadu SSSR, kdy se stal předmětem zájmu několika desítek zemí, a dokonce došlo k dohodě o jeho licenční výrobě v Číně. Asijská velmoc se posléze rozhodla povedený koncept využít a již bez ruského oprávnění jej dále rozvíjet a zdokonalovat, čímž se z rodiny klonů J-16 stal typ schopný plnit extrémně široké množství rolí. Další letouny se poté dostaly do služby ať již z novovýroby, nebo formou výprodejů z postsovětských zemí. Již od doby zavedení do služby v sovětském letectvu představují Su-27 a jeho následovníci dominantní typ, který po čtyřech desítkách let nahrazují až letouny o generaci mladší. I přes své kvality jsou ale Su-27 výrazně rozšířeny jen v postsovětském prostoru a v Číně, protože oproti akvizičně i provozně mnohem méně náročným MiGům 29 je jejich provoz přeci jen výrazně složitější i dražší. *****Praktické poznatky z posledních bojových akcí jen potvrzují, že pokud protivníkem není stát disponující technikou páté generace, Su-27/30/35 nadále plně postačují ke splnění úkolů na ně kladených. Toto vydání se věnuje vzniku a službě úvodních verzi Su-27, v následujících pak budou popsány i pozdější deriváty.
Produkt AERO 104 Suchoj Su-27 - Jakub Fojtík má přiřazen EAN kód 9788076480834.
Kategorie | Knihy |
EAN | 9788076480834 |
Stíhací letoun Su-27 byl v době svého vzniku synonymem technologického vzestupu vojenského leteckého průmyslu SSSR. Zásadní pokrok ve znalostech aerodynamiky, nová generace avioniky i senzorů a navýšení výkonů dané novou generací motorů umožnily sestrojit letoun, který
Víceúčelový letoun JAS-39 Gripen je výsledkem vývoje a výroby švédského leteckého průmyslu. Ten se již od předválečných let ubíral cestou maximální samostatnosti s důrazem na plnění specifických potřeb domácího letectva. Výsledkem vývojové linie proudových letounů je
Publikace obsahuje monografii letounu Suchoj Su-22M4 doplněnou barevnými fotografiemi československých strojů a model v měřítku 1:48
Publikace podrobně popisuje vývoj, zkoušky a zavádění všech verzí F-35 do vzdušných sil USA, jejich službu v letectvech spojenců včetně nových čekatelů na jeho zařazení do výzbroje, kde patří i naše republika, která plánuje zakoupit 24 strojů.Víceúčelový letoun
Bitevní letoun A-10 je doslova jednou z moderních legend americké letecké konstrukční školy. Stejně jako v případě ruského typu Su-25 je i A-10 ukázkou účelového designu zamřeného na splnění jednoduchých požadavků – vysoké obratnosti na malých rychlostech umožňující
Spojené státy postavily v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století svůj koncept vrtulníkového letectva na ostrých bojových zkušenostech z vietnamské džungle. Na základě analýzy nasazení UH-1 vypsala US Army v roce 1972 projekt UTTAS (Utility Tactical Transport
Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého