Nejnižší cena za posledních 60 dní: 348 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
Tekutý život přispívá k rostoucí nerovnosti, nejistotě a nedůvěře. Současná, moderní společnost rezignovala na své sociální základy a stabilní, pevný řád transformovala do měkké a pružné formy v domnění, že tím dosáhne maximální otevřenosti. Taková společnost ale nedokáže trvale udržet tvar, přetéká z jedné polohy do druhé, její podoby jsou krátkodobé a cíle méně angažované. Člověk se může opírat jen o minimum jistot a stále méně spoléhat na solidaritu a odpovědnost jednotlivce. Sociolog Zygmunt Bauman, autor teorie o 'tekutosti' současného světa, ve své knize Tekutý život navazuje na svou nejznámější publikaci Tekutá modernita. Bauman je znám jako velký kritik globalizace a jejich neblahých dopadů na lidskou společnost. Jakkoli se vymezuje vůči individualismu, nečiní tak z ideové pozice postmarxisty, nýbrž ústy sociologa, jenž za flexibilitou jednotlivce a neomezenými možnostmi, které pro dosažení svého úspěchu prosazuje, vidí rovněž narůstající populismus, bezohlednost a technokratické pojetí života. Jednotlivec se přestává socializovat a svou individuální roli nespatřuje v činnosti ve prospěch komunitního celku, ale uskupení ekonomického, které je soustředěno výhradně na zisk, bez ohledu na jakoukoliv solidaritu a další možné negativní důsledky například v oblasti ekologie či kultury. Myšlenky Zygmunta Baumana nelze číst jako dogma, o to ani sám autor za svého života nikdy veřejně neusiloval. Z pozice akademika s rozmanitou životní zkušeností se spíše snažil upozorňovat na problémy, které si společnost sama vytváří a následně se s nimi potýká, a vyvolávat na předmětná témata diskusi.
Tekutý život přispívá k rostoucí nerovnosti, nejistotě a nedůvěře. Současná, moderní společnost rezignovala na své sociální základy a stabilní, pevný řád transformovala do měkké a pružné formy v domnění, že tím dosáhne maximální otevřenosti. Taková společnost
Náš tekutý moderní svět není – jako žádná tekutina – schopen zůstat v klidu a podržet si nadlouho svůj tvar. Všechno, nebo téměř všechno se v něm neustále mění. A my, obyvatelé tohoto neustále se měnícího světa, cítíme potřebu se tomuto světu přizpůsobovat, a to
eBook: Náš tekutý moderní svět není – jako všechny tekutiny – schopen zůstat v klidu a podržet si nadlouho svůj tvar. Všechno, nebo téměř všechno se v něm neustále mění. A my, obyvatelé tohoto neustále se měnícího světa, cítíme potřebu se tomuto světu
Pomocí precizní definice „tekutého zla“ podávají autoři jedinečnou diagnózu aktuální geopolitické situace v Evropě, která se vyznačuje vratkostí, nejistotou, permanentními změnami, politickým populismem a prohlubujícími se rozdíly napříč společností. Tekuté zlo s
Na počátku jednadvacátého století žijeme znovu v době strachu. Ať už jde o strach z válečných konfliktů, teroristických útoků nebo z přírodních, ekologických katastrof. Žijeme ve stavu neustálé úzkosti z nebezpečí, která mohou kdykoli a neohlášeně zasáhnout
Známý sociolog Zygmunt Bauman (1925 - 2017) se ve své poslední knize věnuje tématu uprchlické krize. Na pozadí současné situace analyzuje původ a dopady morání paniky, ukazuje, jak politici zneužívají strachu obyvatel a dochází k závěru, že bychom se místo stavění zdí měli
V životě, kde jsou hodnoty odvozovány od kasovních trháků a lidé touží po nejnovějších technických a módních vychytávkách, kde svůj názor odvozují od bulvárních drbů a jsou líní přemýšlet nad složitými otázkami, čelíme vážnému riziku, že ztratíme citlivost a
In this brilliant new account of the fears and anxieties that weigh on us today, Zygmunt Bauman - one of the foremost social thinkers of our time - alerts us to the scale of the task confronting us in the current century if we wish our fellow humans to emerge at its end feeling more secure and
This new book by Zygmunt Bauman - one of the most original and influential social thinkers writing today - is a study of the ways in which our society - the liquid modern, individualized society of consumers - influences (but does not determine) the way we construct and narrate our life
Shortly before his death, Zygmunt Bauman spent several days in conversation with the Swiss journalist Peter Haffner. Out of these conversations emerged this book in which Bauman shows himself to be the pre-eminent social thinker for which he became world renowned, a thinker who never shied away
Global thinker, public intellectual and world-famous theorist of 'liquid modernity', Zygmunt Bauman (1925-2017) was a scholar who, despite forced migration, built a very successful academic career and, after retirement, became a prolific and popular writer and an intellectual talisman for young
eBook: Bauman chápe holocaust jako „židovskou tragédii“, zdůrazňuje však její specifické rysy, které ji odlišují od všech ostatních genocid. Konstatuje, že holocaust se objevil a byl realizován v naší moderní, racionalizované a racionalistické společnosti, na vysoké
In this new book, Bauman examines how we have moved away from a 'heavy' and 'solid', hardware-focused modernity to a 'light' and 'liquid', software-based modernity. This passage, he argues, has brought profound change to all aspects of the human condition. The new remoteness and un-reachability of
Widely acclaimed insight on the human condition, updated to view modern issues through a sociological lens Now in its third edition, Thinking Sociologically continues to offer a stimulating exploration of the underlying assumptions and tacit expectations which structure our view of the world. The
'Liquid life' is the kind of life commonly lived in our contemporary, liquid-modern society. Liquid life cannot stay on course, as liquid-modern society cannot keep its shape for long. Liquid life is a precarious life, lived under conditions of constant uncertainty. The most acute and stubborn
We have long since lost our faith in the idea that human beings could achieve human happiness in some future ideal state--a state that Thomas More, writing five centuries ago, tied to a topos, a fixed place, a land, an island, a sovereign state under a wise and benevolent ruler. But while we have
Refugees from the violence of wars and the brutality of famished lives have knocked on other people's doors since the beginning of time. For the people behind the doors, these uninvited guests were always strangers, and strangers tend to generate fear and anxiety precisely because they are unknown
In its original formulation, 'culture' was intended to be an agent for change, a mission undertaken with the aim of educating 'the people' by bringing the best of human thought and creativity to them. But in our contemporary liquid-modern world, culture has lost its missionary role and has become a
A new afterword to this edition, The Duty to Remember--But What? tackles difficult issues of guilt and innocence on the individual and societal levels. Zygmunt Bauman explores the silences found in debates about the Holocaust, and asks what the historical facts of the Holocaust tell us about the
The sociological imagination and the artistic imagination have been historically intertwined, at once reciprocal and conflicting, complementary and tensional. This connection is nowhere more apparent than in the work of Zygmunt Bauman. His conception and practice of sociology were always infused
New in paperback, this book, is likely to be adopted on many courses covering the Holocaust. A unique but disturbing book - winner of the 1989 European Amalfi Prize for Sociology and Social Sciences. The hardback received enormous acclaim. Zygmunt Bauman is one of the world's leading social
The production of 'human waste' - or more precisely, wasted lives, the 'superfluous' populations of migrants, refugees and other outcasts - is an inevitable outcome of modernization. It is an unavoidable side-effect of economic progress and the quest for order which is characteristic of modernity
'Today the smallest details of our daily lives are tracked and traced more closely than ever before, and those who are monitored often cooperate willingly with the monitors. From London and New York to New Delhi, Shanghai and Rio de Janeiro, video cameras are a familiar and accepted sight in public