Cílem knihy je seznámit čtenáře s principy práce, konstrukce, provozu a údržby motorů pístových i proudových. Jednotlivé kapitoly se podrobně věnují teoretickým základům pracovních pochodů v motorech včetně základů jejich konstrukce, jejich jednotlivým částem a
Kniha popisuje budování dělostřelectva československé armády, které začalo koncem roku 1918, ihned po vzniku ČSR. Vzhledem k malému množství výzbroje a výstroje, která zůstala na území nově vzniklého státu, to bylo velice svízelné. V českých zemích totiž bylo převzato
Lokomotivka Ferrovia se specializovala na vozidla a materiál pro úzkorozchodné dráhy. Publikace (reprint katalogu) obsahuje přehled jejího výrobního programu z roku 1912
Další číslo časopisu ve standardním provedení
Další číslo časopisu ve standardním provedení
Další číslo časopisu ve standardním provedení
Další číslo časopisu ve standardním provedení
Další číslo časopisu ve standardním provedení
Další číslo časopisu ve standardním provedení
Historie páteřní moravské dráhy Brno - Přerov s pobočnou tratí Nezamyslice - Šternberk od jejích počátků v 19. století až po současnost
Další číslo časopisu ve standardním provedení
Další číslo časopisu ve standardním provedení
Vzpomínka na vznik, techniku, provoz i zánik úzkorozchodné tramvajové dopravy v Jablonci nad Nisou
Encyklopedie československých autobusů a trolejbusů představuje poprvé v ucelené podobě vozidla automobilky TATRA. Tímto dílem a rokem 1989 se uzavírá pomyslná historie československých výrobců
Monografie parních lokomotiv 445.1 a historie jejich nasazení
Další z řady obrazových publikací, tentokrát koncipovaná jeko autorská monografie známého českého železničního fotografa Jiřího Kulhánka, který byl civilním povoláním strojvedoucí
Se jménem Lanna je v českých zemích spojeno mnoho aktivit na poli průmyslu a stavebnictví. S tímto jménem je však spojeno i velké množství osudů strojů, které si pro své potřeby i na zakázku firma vyráběla nebo nakupovala. Najdete zde nejen pověstné parníky, ale i
Vzpomínky autora na 80. léta a své roční 'angažmá' u ČSD v roli pomocníka strojvedoucího. Bohatě ilustrovaná publikace na křídovém papíru obsahuje 100 ilustrací
Tato publikace mapuje posledních dvacet let provozu řady 556.0 v Děčíně nejen pomocí dochované dokumentace, ale především jedinečným pohledem provozních zaměstnanců, většinou strojvůdců a topičů. Kniha obsahuje 351 ilustrací a jednu vkládanou přílohu
Další z řady obrazových publikací, tentokrát o nejpopulárnější úzkorozchodné motorové řadě lokomotiv provozované u ČSD
Další z řady obrazových publikací, tentokrát o populární rychlíkové parní řadě lokomotiv provozované u ČSD
Čtvrtý svazek série encyklopedií obsahuje informace o nepřeberném množství cizích a kořistných vozů jež sloužily na našem území po celou dobu existence Československa. Pestrá škála typů je dokumentována nejen fotograficky, ale i řadou výkresů a dobové dokumentace
Druhý díl volně navazuje na předchozí monografii. Zabývá se důkladně vznikem, konstrukcí, výrobou a provozem této řady, ale i ukončením provozu v barvách ČSD. 1. vydání, vázaná, 248 str., 159 čb. a 181 bar fotografií a 48 výkresů
Další z řady obrazových publikací, tentokrát o jedné z největších motorových lokomotiv provozovaných u ČSD
Škodovy závody v Plzni vyrobily v roce 1939 šest dvojčitých tříspřežních lokomotiv (později zvané „Litevky“), které byly vrcholem škodovácké konstrukční dílny. Lokomotivy určené pro Kaunas v Litvě měly pohnutý osud. Nejprve nedošlo k jejich nasazení v Litvě a proto
Monografie parních lokomotiv 476.0 obsahuje kromě popisu vzniku a provozu této řady i pojednání o lokomotivě 'Drug' věnované v 50. letech J. V. Stalinovi
Třetí, závěrečný díl monografie. Tentokrát pojednává o tzv. nových „ganzích“, tedy motrových jednotkách řady M 498.0 / M 298.0. Obsahuje souhrn v maďarštině a němčině
Třetí svazek dává nahlédnout do výroby Československých výrobců – Praga, Walter, Wikov, kteří nebývalou měrou také přispěli k rozvoji hromadné dopravy na našem území
Ve stínu meziválečných událostí zcela zanikla významná vojenská operace československé armády na Slovensku. Boje mezi maďarskou a nově budovanou československou armádou nebyly pouze obranného charakteru a obranou mezinárodně uznaných hranic Československa, ale i ochranou proti
Po druhé světové váIce byIa zvoIena napájecí soustava stejnosměrných 3000 V. Současně se započalo i s vývojem nových lokomotiv. V roce 1953 vyjela z bran Škody PIzeň první lokomotiva nové generace, prototypový stroj E 499.001, továrního značení 12 E1. Lokomotiva se osvědčila
Po druhé světové váIce byIa zvoIena napájecí soustava stejnosměrných 3000 V. Současně se započalo i s vývojem nových lokomotiv. V roce 1953 vyjela z bran Škody PIzeň první lokomotiva nové generace, prototypový stroj E 499.001, továrního značení 12 E1. Lokomotiva se osvědčila
Klasická monografie jedné z prvních řad motorových lokomotiv vyráběných v lokomotivce ČKD pro provoz u ČSD. Jsou zde také zmíněny i její následnice T 435.001 a 02 a konkurentky řady T 455.0 z Maďarska
Počátky systematické motorizace našich železnic můžeme najít ve 20. letech 20. století, kdy byly ČSD dodávány první jednonárazníkové kolejové autobusy z plzeňské Škody, kopřivnické Tatry, pražské ČKD či vozovky ve Studénce. Jejich osudy mapuje autor nejen do jejich
Další číslo časopisu ve standardním provedení.Formát A4, 96 stran na křídovém papíru, 1 vkládaná příloha
Monografie popisuje historii vzniku, vývoje a technickou stránku provozu tatranských železnic, životopisy jednotlivých vozů této řady a postupný vývoj depa Poprad. 213 černobílých a 62 barevných fotografií, 9 výkresů, 5 map a 2 samostatné přílohy
Po druhé světové váIce byIa zvoIena napájecí soustava stejnosměrných 3000 V. Současně se započalo i s vývojem nových lokomotiv. V roce 1953 vyjela z bran Škody PIzeň první lokomotiva nové generace, prototypový stroj E 499.001, továrního značení 12 E1. Lokomotiva se osvědčila
Historie dvou úzkorozchodných a jedné normálněrozchodné dráhy, které ve Vyškovském cukrovaru sloužily nejen pro dopravu cukrové řepy a cukru
V roce 2011 uběhlo již padesát let od chvíle, kdy v horách na kolejích s ozubnicí bylo prvně slyšet dunivý zvuk motorových ozubnicových lokomotiv řady T 426.0, vyrobených lokomotivkou SGP ve Vídni-Floridsdorfu. Nové lokomotivy byly v okamžiku zrodu světovým unikátem. Zároveň
Jedná se o obrazovou publikaci postavenou na snímcích vozidel ČSD, které dva známí rakouští fotografové pořídili v letech 1953 až 1965 převážně na československém území
Jedná se o obrazovou publikaci postavenou na snímcích vozidel ČSD, které dva známí rakouští fotografové pořídili v letech 1953 až 1965 převážně na československém území
Italská konstrukční škola dala základ vzniku mnoha novodobým španělským konstrukcím obrněných vozidel. Kniha podrobně popisuje jednotlivé kategorie i jejich vliv na další vývoj těchto zbraní. 79 černobílých fotografií, 122 výkresů, 21 reprodukcí
Monografie trojice lokomotivních řad, které sloužily převážně na Ostravsku
Monografie tanku Cromwell, který tvořil jádro úderné síly naší samostatné obrněné brigády v Anglii je první velmi podrobně zpracovanou knihou v češtině. Úvod knihy popisuje historické pozadí nejen vzniku brigády, ale i její výcvik, výstroj , výzbroj a další vybavení
Přesto, že obrněná technika malých států nebyla svým množstvím ani konstrukcí ve světě určující, lze konstatovat, že se podstatnou měrou podílela na různých konfliktech nebo misijních akcích. Z těchto deseti zemí jsou nejzajímavější zbraně z Finska, Švédska a
Historie vzniku, vývoje a provozu zkušebních prototypů lokomotiv T 304.001, T 306.0501 a T 324.001. Text doplňuje 150 dobových snímků, výkresů a dalších dokumentů