Mezi nejvíce zastoupené značky patří Grada, Fragment, Argo, Svojtka, CPress, SLOVART, Karolinum, Host, HarperCollins, ALBATROS, Crew, E-knihy jedou, Bambook, MOBA, Penguin, Triton, Viz Media,Subs. of Shogakukan Inc, Infoa, Wolters Kluwer, Albatros Media, Cooboo, Fontána, Ikar, Epocha alebo Portál. Všechny značky
V pořadí třetí prozaická kniha kadaňského autora, člena Skupiny XXVI, šéfredaktora revue Iniciály a v poslední době i filmového scénáristy Karla Rady. Nekonvenčně vyprávěný příběh je inspirován, podobně jako Radův předchozí román Oblomovka, prostředím pražské
Kniha předního českého literárního historika a kritika Vladimíra Novotného (1946) představuje na cca 200 stranách výbor z autorových textů (doslovy a kritiky) k dosud knižně takřka reflektovanému tématu česká literatura 2000-2005. Formou 'kritické vizitky' se autor vyjadřuje k
Deset let již uplynulo od doby, kdy literární kritik a historik, básník a esejista Ivo Harák v knize Nepopulární literatura mapoval vývoj českého krásného písemnictví v průběhu 20. století. V nové knize sebraných literárněvědných prací přistoupil k proměně žánru i
Básnická sbírka. Česko-polské vydání
Jiřího Sternwalda zná veřejnost především jako hudebního skladatele klasické, filmové a divadelní hudby. Působil v Divadle Vlasty Buriana, v Osvobozeném divadle V+W, komponoval hudbu pro E. F. Buriana či Alfréda Radoka. Je autorem hudby k řadě českých filmů (mj. Divotvorný
Hospodská litanie, dvacáté století v jedné nikdy nekončící větě, obyčejné pábení nebo skutečné vzpomínky? (...ale ten nejvýznamnější to byl určitě král Michal to byl opravdu fešák a ten kůň co na něm jezdil to byla vlastně stará herka ale když na něm jezdil pomalu
Čtvrtý svazek Kritické řady přináší tentokrát průřez recenzní tvorbou kritika a literárního teoretika Erika Gilka. Středem zájmu Gilkovy kritické publikační činnosti je česká próza dvacátého století - meziválečná a vzniklá po roce 1989. Kniha nabízí ohlédnutí za
Básník, prozaik, malíř, fotograf, designér a typograf Roman Erben (1940) vstoupil na literární scénu ve druhé polovině 60. let, kdy se jeho tvorba objevila v několika časopisech. Bývá zařazován k postsurrealickému okruhu UDS, kde se profilovali např. Milan Nápravník, Věra
Na skutečnost, že se kus dopisu, náhodně vyslechnutý útržek hovoru či část úředního sdělení, tedy text veskrze neliterární, může stát uměleckým dílem, přišel již Jiří Kolář. Někdy stačí drobná úprava nebo jen rozdělení do krátkých řádků připomínajících
Oči krále Havrana, největšího kouzelníka všech dob, touží poznat jak to doopravdy je či jak to opravdu chodí ve světě, jaká jsou jeho skutečná tajemství, chtěly by vidět poprvé opilého otce // třeba mu oči plály / jako králi Havranovi / uprostřed Železných hor…
Hauberova poezie dbá o pevný tvar i formální zákonitost. V tomto ohledu vyniká Kabbala poetica minor náročnou kompoziční formou, jejíž složitost není samoúčelná, ale do hloubky rezonuje s tématem poémy. Základní schéma sestává ze tří vzájemně se prostupujících
Druhá sbírka čechošvýcara Vladimíra Vlasatého je jako život sám se všemi absurditami, láskami i nepříjemnými zážitky posledního století. Texty groteskní až nonsensové střídají básně lyrické, po humorném příběhu jak rána do hlavy mrazivý zážitek z 21. srpna 1968
Výrazná prvotina básnířky, která již ve svých sedmnácti letech vyhrávala literární soutěže, ale nepublikovala. S knížkou přichází až nyní - vyzrálá a velmi svá
Básnická sbírka.Jiří Olšovský (*1952) po studiích elektrotechniky na ČVUT vystudoval dějiny filosofie na FF UK v Praze. Pracoval v Masarykově ústavu AV ČR. Vyšly mu básnické sbírky Návrat k jednomu, Krystal a dým, Horskou pěšinou. Dále publikoval filosofické knihy Niternost a
Autorská dvojice Zdena Bratršovská a František Hrdlička není na českém literárním poli žádným nováčkem. Oba autoři zahájili svou tvůrčí dráhu jako divadelníci v experimentálním Bílém divadle z počátku sedmdesátých let, které založil František Hrdlička a jehož
Básně a texty autora středního věku (nar. 1958)vznikaly v letech 1982-2006, některé byly otištěny časopisecky (Tvar, Intelektuál)
Snad že kašleš chuchvalce odrostlých pampelišek / staneš se bezstarostným chodcem / zaschlou stopou v mé dlani. Takové magické obrazy nám předkládá autorka ve své vyzrálé prvotině
V pořadí třetí sbírka poezie české básnířky žijící od roku 1971 ve Švédsku. Její tvorba je zastoupena i v několika almanaších, hojně publikuje v českých i švédských časopisech a na internetu (Obrys, Literární noviny, Tvar, Severské listy, Český dialog aj.) Ve