Mezi nejvíce zastoupené značky patří Grada, Fragment, Argo, Svojtka, CPress, SLOVART, Karolinum, Host, HarperCollins, ALBATROS, Crew, E-knihy jedou, Bambook, MOBA, Penguin, Triton, Viz Media,Subs. of Shogakukan Inc, Infoa, Wolters Kluwer, Albatros Media, Cooboo, Fontána, Ikar, Epocha alebo Portál. Všechny značky
Bilanci dosavadního knižně publikovaného díla historika výtvarného umění prof. Františka Dvořáka nabízí jako hold k pětadevadesátinám autora nakladatelství Pražská scéna. Zájem o knihu u jubilanta, oblíbeného průvodce uměním (také zásluhou řady televizních cyklů), je
Veliká reprezentativní kniha o vzniku a činnosti Studia Beseda v kontextu českého divadla 80. let. V Hradci Králové se v letech 1980-1983 setkali tři významní divadelní režiséři (Jan Grossman - Miroslav Krobot - Josef Krofta) a výsledkem byl projekt studiové scény, která v té
Výbor z teoretického a kritického díla Zdeňka Hořínka
Portrét významného současného divadelníka
Příručka pro adepty a studenty herectví
První publikace u nás o ekologických aspektech, šetrnosti a soběstačnosti, ohleduplnosti a únosnosti, neplýtvavosti a obnovitelnosti, nových příznacích umělecké tvorby. Mladá autorka nás průkopnicky a objevně seznamuje s novými atributy umění a zejména divadla, které mají
Eseje o dramaturgii od významného současného divadelního a rozhlasového autora, dramaturga (šéfdramaturg pražského Divadla na Vinohradech) a vysokoškolského pedagoga. Jan Vedral (1955), dramatik, dramaturg a vysokoškolský učitel. Vystudoval dramaturgii činoherního divadla na
Obsáhlý slovník českého alternativního divadla z pera předního českého divadelního teoretika
Publikace významného současného dramatika, šéfdramaturga Divadla na Vinohradech, vysokoškolského pedagoga a divadelního teoretika je určená nejen pro zájemce o dramatickou tvorbu a divadelní dramaturgii, ale i pro ty, kteří o divadle chtějí přemýšlet hlouběji a zároveň
Viola - to je neuvěřitelných čtyřicet sezón nejnáročnějšího a nezastupitelného umění, nepřerušená kontinuita vývoje od poetické vinárny s nabídkou poezie a jazzu ke komorní divadelní scéně jedinečné autorské, inscenační a zejména interpretační úrovně, kde je
Pohled na historický okamžik českého divadla, kdy se na jednom místě - v Hradci Králové - střetávají hned 3 režisérské osobnosti: Jan Grossman, Miroslav Krobot a Josef Krofta, kdy se v určitou chvílí (1980-1984) rodí něco nového - Studio Beseda -, kdy se otevírá celá nová
Monografie jednoho z divadelního souborů Pražské pětky, pantomimické skupiny Mimoza, jehož předními představiteli byli David Vávra a Tomáš Vorel. Kniha kromě různých dokumentů a výňatků z recenzí obsahuje též libreta inscenací
Třetí příspěvek k poznání divadelních aktivit věhlasné Pražské pětky; patnáct divadelních textů autora a uměleckého šéfa souboru Lumíra Tučka s bohatou fotodokumentací
Významný divadelní dramaturg a profesor DAMU nabízí ucelený pohled na dramaturgii, obor, který jinak neoplývá odbornou literaturou. Je to souhrn obecných poznatků a vlastních zkušeností z bohaté dramaturgické praxe, doplněný literaturou ke studiu dramaturgie. Kniha poslouží
Soubor statí o divadle od známého radikálního a všestranného myslitele - sociologa, ekologa, psychologa, dramaturga a pedagoga Bohuslava Blažka (1942-2004). Autor divadlo nahlíží nejen kriticky, ale i ve vektorech světa trvale rostoucí neurčitosti
O teatrologii a Teatrologické společnosti, ohlédnutí a perspektivy, česká divadelní encyklopedie.... články, dokumenty
Knižní portrét Tomáše Vorla (1957), současného významného filmového režiséra a člena divadelních souborů Sklep a Mimoza, součástí uměleckého hnutí Pražská pětka, přináší obsáhlou umělcovu zpověď, svědectví o jeho divadelních začátcích, o etapě krátkých
Příspěvek k pochopení skutečnosti, proč v listopadu 1989 byli nejpřipravenější a nejodvážnější profesní skupinou divadelníci, kteří okamžitě dali k dispozici nejen sebe (a osud svých blízkých), ale i svá pracoviště: divadla, včetně divadelní školy. Divadelní a
Nesmírně aktuální téma, které je - vedle loutkového a neortodoxního divadla - živé i v umění obecně, ve filmu, médiích a počítačovém programování, je reflektováno týmem kolem profesora Miloslava Klímy z Výzkumného pracoviště Katedry alternativního a loutkového divadla
Příručka pro organizátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění
Novinka nakladatelství divadelní literatury Pražská scéna vychází jako 14. svazek edice Režie, která se stala jakousi galerií současné české divadelní režie. Nabízí pohled týmu autorů pod vedením Marty Ljubkové na novou nastupující generaci výrazných divadelníků, kteří
Jak přiblížit divadelní inscenace Jana Nebeského, aby čtenář získal víc než informaci. Naštěstí je tu Bohdan Holomíček. patnáct let soustavně fotoaparátem zaznamenává inscenace J. Nebeského. Texty , které se v publikaci objevují, různorodou formou pojednávají téma,
Čtvrtý díl knižních sborníků vycházející v rámci projektu 'Odkaz Jana Grossmana divadelníkům'. Naleznete v něm reprezentativní soubor článků, studií, reflexí, anketních odpovědí i polemik Jana Grossmana o divadle. V této části přináší kapitoly věnované mj. Havlovi,
Soubor dokumentů o nejzásadnějších tématech a přátelských vztazích historika umění profesora Františka Dvořáka (1920-2015) k legendárním osobnostem Františka Tichého, Jana Zrzavého, Kamila Lhotáka, Adolfa Borna a k fotografovi Václavu Chocholovi, jehož snímky tvoří
Nakladatelství divadelní literatury Pražská scéna ve spolupráci s občanským sdružením Archiv výtvarného umění a grafickým studiem Carton Clan nabízí argument do diskuse o hodnotách a významu 60. let, detailní pohled na 121 svazků edice divadelních her v nakladatelství Orbis,
Profesor Bohumil Nuska, významná osobnost naší současné estetiky a filozofie, uzavírá trilogii o rytmu jako jednom z nejvýznamnějších fenoménů určujících život člověka. Závěrečný a nejrozsáhlejší díl – po předchozích dvou, věnovaných rytmu obecně (2013) a poté z
Osmý svazek edice Režie přináší portrét divadelníka Ivana Rajmonta.S původní statí Milana Kundery 'To nejčeštější co jsem kdy napsal' a dosud neznámým textem Václava Havla
Texty autorů komediálního žánru (mj. poezie Mirko Hýla z nekonečného rozhlasového seriálu Rodinka Tlučhořových, texty Divadla Sklep, Kulturně divadelního spolku Puchmajer, Trapného večera Dejvického divadla, Jiřího Bilba Reidingera, Petra Vydry ad.) s úvodem prof. Ivana
Karel Brožek náležel k legendární skupině absolventů nově zřízené Katedry loutkářství DAMU přelomu 50. a 60. let - společně s Jurajem Herzem, Jiřím Srncem, Janem Švankmajerem ad. V roce 1959 stál na jevišti vedle Jiřího Suchého v Člověku z půdy - ve vůbec první
Kolektivní portrét režiséra, který - zejména ve slavném hradeckém DRAKu - učinil z českého loutkářství fenomén moderního divadla, povýšil loutkové divadlo do dimenze divadla figurálního, překonal hranice všeho druhu v sérii unikátních mezinárodních divadelních
Druhý díl trilogie Rytmus, tvorba, divadlo pojednává o rytmologické problematice z hlediska symboloniky, discipliny věnované studiu reflexe rytmu a z rytmu odvozených kvalit v lidské aktivitě. Po vstupním a zobecňujícím dílu, vydaném v roce 2013, je pokračování věnováno
Galerie nejpřednějších našich herců 20. století, sugestivně charakterizovaných nejen slovem znalce a věrného průvodce českého divadla, ale také unikátním ilustračním doprovodem, kterým není tradiční divadelní fotografie, ale karikatura a portrétní kresba - a to od celé
První díl trilogie věnované rytmu, reflexi rytmu v tvorbě, v umění a zejména v divadle, rytmu jako významnému fenoménu určujícího život člověka. Profesor Nuska, náš současný originální filosof, estetik, historik umění a kultury (a vedoucí Katedry filosofie Technické
S uvedením nejúspěšnější inscenace českého polistopadového divadla r. 1991, loutkového provedení Mozartovy opery Don Giovanni, se zároveň zrodil i fenomén nového pražského marionetového divadla, jehož dvacetiletí je dokumentováno mj. i množstvím barevných ilustrací
Experimentální divadelně-loutkářská scénu Vedené divadlo (1969-1972)založil a její tvůrčí osobností byl Karel Makonj. V VD se pokusil vyslovit k závažnějším společenským problémům a uskutečnit svoji představu loutkového divadla pro dospělé
Portrét významného divadelníka, který spolu s P. Léblem a J. A. Pitínským nejvýrazněji profiloval náš polistopadový divadelní vývoj
Publikace je určena nejen studentům a adeptům studia umění a jeho dějin, ale i širší kulturní veřejnosti. Toto vydání zohledňuje vývojem překonané dílčí poznatky vědy o umění a navíc k výkladu poprvé nabízí ilustrace
Publikace o baletní jednotce Křeč, jednom ze souborů Pražské pětky. Obasahuje CD-ROM 'Baletní jednostka Křeč - 25 let přetrvávání 1980-2004'
Studie o osobnosti, režijním stylu a metodách divadelní práce Jana Schmida - dlouholetého principála divadla Ypsilonka. Na dvacet autorů komentuje, vzpomíná a reflektuje principy práce režiséra. Kniha dále přináší soupisy inscenací, filmů, televizních pořadů a autorovy studie
Brněnská rodačka. Vystudovala režii na Divadelní katedře JAMU, kde v roce 1968 absolvovala. Od počátků je jednou z vůdčích osobností Divadla Husa na provázku, mezi jehož zakládající členy sama patří. V jejím díle lze vysledovat dlouhodobou a cílevědomou snahu o syntetický
Nakladatelství divadelní literatury Pražská scéna již v minulosti u nás knižně poprvé představilo několik zásadních divadelních a uměleckých fenoménů: nový cirkus, site specific, ekologické a šetrné divadlo (pod názvem Udržitelné divadlo) a nyní také Imerzivní divadlo