Nejnižší cena za posledních 45 dní: 715 Kč
Ceny a dostupnost se mohou měnit i několikrát za den. Zkontrolujte si aktuální údaje přímo v e-shopech. Všechny dostupné barvy a velikosti naleznete přímo v e-shopech.
Kniha MiG-19 V ČESKOSLOVENSKÉM VOJENSKÉM LETECTVU - 2. vyd. Proudový stíhací letoun sovětské konstrukční kanceláře Mikojan-Gurjevič, MiG-19, je bezesporu významnou veličinou v historii československého a českého letectva, i přesto, že počtem dodaných strojů zaujímá mezi proudovými stíhacími letouny čs. letectva až třetí příčku, za bezkonkurenčně nejpočetnější „patnáctkou“ a druhou v pořadí „jednadvacítkou“. Jeho význam spočívá především ve skutečnosti, že jeho zavedením do služby bývalé Československo vkročilo do pomyslného klubu států, jejichž vojenské letectvo vlastní a provozuje nadzvukové proudové letouny. MiG-19 byl u našich pilotů velmi oblíbený mj. pro jeho vynikající stoupavost i když v porovnání s jeho následovníkem MiG-21 byla jeho služba kratší, jistě stojí za připomenutí.
Produkt MiG-19 v Československém vojenském letectvu - Miroslav Irra je označen EAN kódem 9788076480841.
Kategorie | Knihy |
EAN | 9788076480841 |
Kniha MiG-19 V ČESKOSLOVENSKÉM VOJENSKÉM LETECTVU - 2. vyd. Proudový stíhací letoun sovětské konstrukční kanceláře Mikojan-Gurjevič, MiG-19, je bezesporu významnou veličinou v historii československého a českého letectva, i přesto, že počtem dodaných strojů zaujímá mezi
Letoun MiG-21 zaujímá v historii čs. letectva zajisté významné a neoddiskutovatelné místo. Jakožto typ sloužil v bývalém československém a poté i v českém letectvu necelých 43 let, ovšem služba jednotlivých verzí byla samozřejmě kratší. Jak první k nám přišel
MiG-15 je spojen se skutečným nástupem proudové éry v čs. vojenském letectvu počátkem padesátých let minulého století. Tento stroj posunul čs. stíhací letectvo do světové špičky s pohledu vybavení stíhacích pluků. Výrobu a službu tohoto stroje a jeho verze v našem
Proudový stíhací letoun MiG-15bis sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič navázal na původní MiG-15 v seriové výrobě v SSSR od roku 1949. Pro méně zasvěceného diváka by se oba letouny z vnějšího pohledu mohly zdát identické, ale MiG-15bis vykazoval jednak o
Proudový stíhací letoun MiG-15 sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič je v oblasti vojenského letectví nepochybně legendou, která po léta psala historii letectví nejen našeho, ale i světového. Ačkoli konstruován pro třetí světovou válku, v níž měl slavně
Další sešit edice Aero přináší pokračování historie nasazení klasické patnáctky v čs. letectvu. Přes velkou reorganizaci čs. letectva v r. 1958 a její materiální a personální důsledky se dostáváme do 60. let, poznamenaným postupným útlumem provozu zejména původních
AERO č.41 | MiG-21F-13 v československém vojenském letectvu 3.díl | Miroslav Irra | Publikace navazuje na AERO č.38 a č.39 MiG-21F-13 1. a 2.díl. První verzí tohoto letounu, která byla zavedena do služby v československém letectvu, byla právě verze MiG-21F-13, jejiž nástup byl
Závěrečný díl uzavírá popis bojových verzí MiGu-21 sloužících v našem letectvu. Poslední kusy byly dodány ve verzi MF v roce 1975. Tento díl se věnuje letecké heraldice a technickému zabezpečení provozu. Sérii publikací o MiGu-21 uzavře AERO věnující se cvičným verzím
Další sešit edice Aero přináší závěrečnou pasáž historie nasazení klasické patnáctky v čs. letectvu. Čtenář se zde seznámí s akrobatickými skupinami čs. letectva na letounech S-102/MiG-15, zásadami pro provedení a umístění výsostných znaků a označování útvarové
Jedním z výrazných typů, převzatých z výzbroje poražené Luftwaffe, byl víceúčelový letoun Fieseler Fi 156 německé firmy Gerhard Fieseler Werke GmbH se sídlem v Kasselu, jehož výroba byla od r. 1943 zavedena v tehdejší Továrně na letadla Beneš – Mráz v Chocni a jehož
Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého
Po skončení války se množství letounů Junkers v různém stadiu devastace nacházelo roztroušeno po celé Evropě, včetně území obnovené Československé republiky. Využití části tohoto technického potenciálu se tedy přímo nabízelo, a v rámci výstavby poválečného čs
Supermarine Spitfire, to je ve světě vojenského letectví skutečná legenda, která významným dílem přispěla ve II. světové válce k vítězství Spojenců nad Německem. Letoun se postupně dostal do výzbroje tří československých stíhacích perutí. Po skončení války, 13. srpna
2.vydání velmi úspěšné knihy autora Miroslava Irry. Miroslav Irra ve svých dílech detailně popsal anabázi MiGů v československém letectvu Od MiG-15 až po MiG-23. Přepadový stíhací letoun MiG-17 byl zařazen do výzbroje čs. letectva v roce 1955 a sloužil až do roku 1970. Kniha
Čs. letectvo po válce evidovalo tři produkty firmy Heinkel – He 72, He 111 a He 219, v případě He 111 a He 219 v počtu pouze několika kusů, počet He 72 přesáhl desítku. Všechny naše He 72 byly v majetku čs. vojenské správy, avšak byly zapůjčeny aeroklubům. Aerokluby je
Po roce 1945 řešilo československé letectvo otázku své výzbroje. Po složitých úvahách a reálném zhodnocení situace, padlo rozhodnutí vyzbrojit stíhací letectvo letounem tuzemské výroby. Tak vznikla slavná Avia S-199 a její cvičná verze CS-199. Jednalo se o konverzi
Německý elementární cvičný letounu Bücker Bü 181 „Bestmann“, vyráběný u nás za války pro Luftwaffe a po válce pro naše vojenské letectvo pod označením Zlín C-6/106, je další z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se
První vojensko - letecké aktivity Československé republiky (dále ČSR) ve vztahu k oblasti jihovýchodního Středomoří jsou známy již z roku 1948, ovšem tehdy pouze v oblasti obchodní, zatím bez přímé účasti personálu čs. letectva v daném prostoru. Týkaly se československé
Protivzdušná obrana Československa v závěrečném období studené války*Publikace uzavírá trilogii pojednávající o budování československé protivzdušné obrany. Třetí závěrečná část popisuje situaci od roku 1980. Změny v organizaci a ve výzbroji stíhacího letectva,
Protivzdušná obrana Československa v letech 1962-1980 Publikace navazuje na 1. díl pojednávající o budování československé protivzdušné obrany do roku 1961. Popisuje nástup MiGu-21F-13 k našemu stíhacímu letectvu, rozšiřování radiotechnického vojska. Zachycuje situaci v roce
Příprava výkonných letců z povolání v důstojnických hodnostech byla v době I. republiky řešena zpočátku formou výběru z řad důstojníků jiných zbraní, kteří byli zařazeni do leteckého výcviku, později bylo k tomuto účelu zřízeno letecké oddělení Vojenské akademie,
S nástupem moderní techniky, která kladla na pilota čím dál tím větší nároky, narůstal problém zajištění letounů, které by se co nejvíce přibližovaly svými vlastnostmi bojovému stroji, na který měli cvičení piloti přejít. Nejlogičtějším řešením byla dvoumístná
Kniha popisuje licenční výrobu sovětského bitevního letadla v Československu, službu v československém letectvu a export do států východního bloku. Text česky/anglicky
Obsahuje vystřihovací papírový model v měřítku 1:48 československé stíhací a cvičné verze proudového letounu MiG-21 a to stíhací MiG-21F-13 a cvičný MiG-21U Ve druhé polovině padesátých let řešilo čs. vojenské letectvo dilema další perspektivy výzbroje stíhacího